2012-07-27

Hipstagram

Nu jävlar, digitalhipsters! Nu ska ni få se! På Myrorna hittade jag inte mindre än tre obrutna förpackningar Instamatic-film med bäst före-datum någon gång under 1993. På secondhandbutiken i andra änden av stan ligger Instamatic-kamerorna i drivor, så dit sprang jag och köpte mig ett lagom plastigt exemplar.

Igår fotade jag upp sista bildrutan och begav mig till världens bästa Peter på världens bästa Greens Foto. Jag såg på Peter att han bara ville be mig dra åt helvete. Men han lyckades hålla god min och förklarade vänligt att han aldrig någonsin tänkte vidröra min gamla plastksasett, men om jag själv fick över filmen i en av hans framkallningskassetter skulle han kunna tänka sig att hälla lite kemikalier på den. Sagt och gjort, här är resultatet av 20 år gammal film i 50 år gammal fototeknik:











1 kommentar:

Leta i den här bloggen